söndag 17 mars 2013

Btw.

"du lägger ut massa bilder"  
"du gillar o ta bilder på dig själv va?"   
"okej du badar vi vet det, behöver inte massa bilder på det"
"4 bilder på din katt, vi bryr oss inte"
"fan vad mycket bröst du visar"
"du tar ofta bilder i sängen, ligger du alltid där?"
"du uppdaterar typ 5 statusar varje dag"
"allt jag ser på min facebook är dina statusar"
"asså du har så sjukt mycket bilder på din facebook xD"
"hur mycket bilder har du på dig själv på din dator?"
"hur mycket bilder tar du egentligen på dig själv?"















Jag ska bara ta det här järnspettet och bränna det lite över en eld sen våldsamt glida det ut och in i era arslen... sen ska jag bara vässa den här pålen och köra upp i era urinrör... och värst av allt så kommer jag se till så att vad ni än gör så kommer era könsorgan aldrig lukta fucking skunk. Äckel. Dö. 

-------------------------------------------------------------------------------

Känner du dig träffad av detta inlägget? Läs här innan du bestämmer dig för att bli sur på mig eller bli ledsen.    

Poly-fucking-vore!

Hittat den här nya grejen (hittat och hittat, Dollie tipsade) som varit helt sjukt roligt de senaste dagarna. Man gör egna kläd-sets och jag har speciellt gjort olika karaktärer från filmer och serier, t.ex så gjorde jag och min syster en del Disney-prinsar/manliga karaktärer i tjejversion.Här nedan visar jag några jag har gjort :D http://blinktoes.polyvore.com/ och jag har aldrig brytt mig om mode eller någonting tidigare, alltid varit... TOTALT ointresserad men det här är SÅ roligt!!!!















Jag har även gjort Amy, Bernadette och Penny från Big bang theory :) och en massa andra!!!! Kolla in och gör egna, seriöst det är så JÄVLA roligt :D http://www.polyvore.com/

One of the most terrifying pics I've ever seen....


I have some fucked up dreams man.

Jag drömde att jag skulle på kalas hos ett par tvillingar men jag ville inte gå så jag ljög ihop en historia om att jag var sjuk. Tvillingarna bodde i ett stort jävla hus med världens finaste trädgård (de var såna typiska svenska rikemansbarn) med en häck som inte hade en millimeter utanför utan var helt PERFEKT trimmad/klippt, hur man nu ska säga. En del av häcken var högre och såg ut som ett slags valv ni vet, en dörröppning utan dörr som är rundad längst upp ni vet (mina förklaringar är bäst, håll käften). Det var på sommaren men det hade regnat. Jag skulle ut och springa och skulle gena genom deras trädgård för att komma ut till ett fält som var utanför trädgården och jag tänkte att det spelar ju ingen roll och gena där för dom är inte ute nu ändå. Så jag sprang igenom och dom satt på altanen och fikade vilket gav mig smått panik. Jag försökte att inte bli sedd och skulle gå igenom det där "häck-valvet" som var mycket lägre än min höjd och jag hade för bråttom så jag sprang rakt in i häcken och tog sönder den (!!!!!) men de såg inget så jag låtsades som om inget hade hänt! De bjöd in mig senare och var glad att jag mådde bättre och så. Vi var typ barn i drömmen och kanske... 10-11 år gamla. Så skulle vi pyssla på en liten extra altan eller utehus som fanns bakom häcken på fältet och när vi skulle gå igenom så såg dom att häcken var sönder och fick panik och deras föräldrar sprang dit och ba blev helt förskräckta för deras perfekta häck var förstörd. Jag låtsades som ingenting och de var jätteupprörda! Så de bjöd dit ett par män i svarta mantlar som skulle förhöra f olk i området men när dom kom dit så såg dom direkt att jag såg skyldig ut så de förhörde mig först och det kom fram till att det var jag som var skyldig. De blev jätteledsna och sura och besvikna på mig som hade tagit sönder deras häck och jag mådde jättedåligt.

De två männen skulle föra mig till ett fängelse för mina brott och då ändrades tidsepoken och det såg ut som medeltiden typ, som nordlandskapen och Winterfell och The wall-stilen i Game of thrones! De två männen såg ut som såna typiska skarprättare och läskiga medeltidsmän ungefär litegrann som ringvålnaderna i Sagan om ringen. De red på två stora svarta hingstar framför mig och jag fick också en häst (nu var jag i min riktiga ålder också btw) och vi var påväg mot Azkaban, fängelset i Harry Potter. Vi red genom mörka skogar, och de red framför mig och jag såg en chans att fly! Jag hade också en svart lång mantel med huva och genade genom taggbuskar med hästen och lyckades komma undan! Så kom jag till en by där alla byborna låg döda och det var jätteläskigt, ni vet som i en typisk fantasymedeltidaktigfilm... Mitt i byn fanns det tre stora statyer av vargar som jag red fram till. Jag hoppade av hästen och såg en tjej ligga vid dom och jag rörde vid vargarna för att kolla vilket material och då kom ett stort ljus och jag åkte tillbaka i tiden för att se vad som hände i byn och varför de alla hade dött! Jag fick se allting genom flickans ögon. Ett virus hade kommit till byn som hade gjort att folk blev galna och dödade varann och hon hade blivit dödad av mannen hon älskade och det var jättesorgligt. När jag kom tillbaka till nuet så satt jag vid vargstatyerna och undrade om det fanns något jag kunde göra. Ett par män kom för att ta hand om kropparna och de begravde alla som hade dött. Jag la en röd ros på flickans grav och sen red iväg i gryningen.

Mina drömmar är alltid så detaljerade, därför jag verkligen kan beskriva det såhär! Fucked up och ganska underbart, det var ingen mardröm utan mer som en film. Så jävla häftigt, ska nog skicka in den idén.

Let'z be seriouz.

Okej så... jag har uppdaterat jävligt dåligt men det är så med mig när jag ska börja blogga att jag skriver en hel drös med inlägg och sen inga alls och sen en hel drös till. Men jag tänkte faktiskt öppna upp mig lite i det här inlägget.

De senaste dagarna har varit jättejobbiga. Idag var första gången jag var ute i solljuset sen i onsdags och bara det säger ju en del. Jag har inte haft så dålig sömn egentligen för jag har sovit på nätterna men jag har sovit på dagarna också. Jag har spenderat mer timmar i sängen än uppe och jag är så trött hela tiden. Jag kan inte beskriva hur TRÖTT jag är. Jag är så utmattad, både i kroppen och i huvudet. Jag har ätit jättedåligt med, ätit kanske... 3-4 måltider på 5 dagar och det är väldigt väääldigt lite energi och det förklarar också varför jag är så trött men jag är bara så orkeslös ändå, även när jag äter och är uppe på dagarna. Jag orkar inte ta hand om mig själv men jag är inget barn eller någon bebis men jag är bara så zzZzzZzzZ... hela tiden. Jag vet inte om ni som läser har känt något liknande men jag kan verkligen inte beskriva med ord hur jävla TRÖTT och UTMATTAD jag är. Det har varit så mycket det senaste halvåret som tärt på mig som fan. Jag har tur dock som har en helt underbar familj som jag kan prata med om allt och jag pratar väldigt sällan med mina vänner om mina problem just nu och jag vill inte prata om det, jag känner mig inte bekväm med att prata om det. Jag vet att många utav mina vänner inte har den blekaste aning om varför jag mår så dåligt och hur jag egentligen mår. Jag döljer det inte medvetet men jag vill gärna bara vara glad när jag pratar med mina vänner och skoja, skratta inombords och dela roliga bilder med varandra. Det gör mig glad.



Och sen så kan jag meddela att jag har haft kort hår nu i nästan en månad :) eller en hel månad... jag vet inte. Jag vill verkligen att det ska bli friskt igen och växa ut nu. Jag använder fortfarande löshår i samma längd som mitt eget men bara lite lite liiite på sidorna där fram på huvudet så resten av huvudet är all my own. Det ser ju lite ut som hockeyfrilla som vanligt -.- men ja, det är jättefint annars. Trivs så JÄVLA bra i det! Känner mig åtminstone självsäker ganska ofta nu, och jag får så himla fina kommentarer för mitt korta hår, speciellt ifrån min svärmor! Det gör så himla mycket för mitt självförtroende också!

Har också köpt en svindyr kräm som heter Contrakel som ska hjälpa o bleka mina ärr och så. Jag har använt det 3 gånger per dag nu i en vecka och ser ju ingen skillnad ÄN men om några månader kommer det nog synas :)Är så trött på mina ärr... Det är som om alla minnen kommer tillbaka när jag tittar ner på min kropp. Både armar och ben har massor med ärr och det är så jobbigt nu i efterhand... jag vet inte om jag ångrar mig för jag har alltid känt och tyckt att ångra saker man gjort inte ger någon nytta och därför ska man inte ångra... men ja, jag önskar att jag inte gjort det.

Och ja iallafall, tack för ni läste och hoppas att ni hoppas att jag mår bättre snart! <3

tisdag 12 mars 2013

Tha parthey.

Det var ju faktiskt ett jävla bra tag sen jag uppdaterade här. Jag hoppas att ni kan förlåta mig. För att ni ska förlåta mig berättar jag om fredagens bravader.

Vid 16-tiden ringer det på dörren och jag vaknar fast jag bestämt mig för att nae jag ska minsann gå upp vid 12 idag. Virar in mig i en filt och öppnar osäkert (jag lär mig aldrig att jag ska KLÄ PÅ MIG KLÄDER innan jag öppnar för jag har varit med om en rad obekväma ögonblick då jag inte haft kläder på mig när jag öppnat dörren, så illa att jag faktiskt hamnade i TV en gång invirad i ett täcke men iaf) men där står Oliver, min partner in crime och bebis. Jag klär på mig och vi sitter i soffan och småpratar sen blir klockan 17 ungefär och det är dags för två brudar att komma dit. En söt liten svarthårig tjej från Borås och en ännu mindre söt blond tjej från Kinna. Blir jätteglad när jag ser dom och får en fin bukett av den svarthåriga som nu står i mitt rum och doftar gott! Efter flera timmar av systemet-strul och iordninggörande så är vi klara och fixade för THA PARTHEY.

Klockan är ungefär 19 då vi bosätter oss i vardagsrummet för att börja. MEN nu är det ju lite problem... med högtalarna. Crippe försöker hjälpa till men han är redan påverkad vilket väcker bitchen i mig. Han pillar och pratar om basen och jag skriker till slut "MEN GLÖM BASEN, GLÖM BORT BASEN :@" och hur mycket jag än försöker förklara att man ska bara sätta i rätt sladdar i rätt uttag så löser det sig men nej då, det är prat om basen. Efter nästan 20 minuter av bitchfits från mig och irriterande utskällningar på min pojkvän så lyckas vi fixa det. Fortfarande sur, svettig och trött slår jag psykiskt till mig själv och tänker "du, nu jävlar ska du ha kul" och jag lyssnade. Drickandet påbörjas!

Mina BFFs anländer med en jägerflaska och jag är överlycklig, är inte jägermeister typ meningen med livet på fest? Eller? Oskars söta kompis är också där tillsammans med Oskar såklart. DAGS FÖR JÄGERBOMBS? säger den söta kompisen och ja nu jävlar! Jägerbombs och nu är det dags för tårtan jag har bakat. Jag köpte 3 tårtbottnar la på jordgubbssylt och grädde blandat med mycket vaniljsocker sen på blev det rosa grädde och maränger. Den var mycket uppskattat och så JÄVLA god. Alla börjar dricka. "Får jag en grogg till?" frågar Oskar kanske 50 gånger och jag säger ja varje gång.

En av mina BFFs Malin verkar vara lite mer glad i hatten än vi andra. Då och då hör man dunsar i lägenheten med följd av Malins skratt som man så lätt känner igen! Plötsligt hört en stor duns från hallen och sen Malins skratt och det visar sig att hon snubblat över en dammsugare och slagit i sig ganska illa. Med ett flin visar hon blåmärken och rivsår och säger "jag ramlade!" :D Oskar och hans söta kompis går på krogen men Oskar kommer tillbaka ensam med ingen förklaring. Han är jättefull tack vare mig och krogen. Han har ingen jacka."Var är din jacka? Var är din söta kompis?" Oskar svarar sluddrigt "den är på James och jag vet inte hon gick iväg" man ba jaha så då är det operation hämta Oskars jacka. Oliver och en av mina BFFs går dit för att hämta jackan.

När de kommer tillbaka går jag och Oliver ut i trappen för att prata lite allvar som man alltid gör på fester ibland. När vi går in möts jag av panikslagna skrik. "OSKAR SPYR I VASKEN, OSKAR SPYR I VASKEN!" ekar det. Fan, tänker jag. När jag letar efter honom har han redan gått in på toaletten och vi knackar och jag frågar "är du okej?" och han svarar helt chill precis som om ingenting har hänt "ja jag mår bra :)" - kan vi få komma in då? - nej :) - men folk behöver kissa du måste öppna - nej dom får vänta :) - men han kommer ut till slut och jag leder honom genom hallen in till köket och han stannar vid vasken för att spy igen. Jag hämtar hinken snabbt som fan och fyller den med lite vatten sen leder in honom till sängen där han spyr vidare i hinken med en tofs i håret.

All sprit tog slut, vi lyssnade aldrig på Gangnam style, jag fick leka gynekolog och sen en nästan sömnlös natt. Fest? Oh ja. Jag orkar inte skriva mer. Tråkigt inlägg. Men var tvungen. 

-------------------------------------------------------------------------------

Känner du dig träffad av detta inlägget? Läs här innan du bestämmer dig för att bli sur på mig eller bli ledsen.   

lördag 23 februari 2013

Små hemskheter i vardagen.

  • När man får "den där" blicken när man åker bil och man råkar köra förbi lite "för snabbt" eller svänger ut när den andra hade tänkt köra först eller om man kommer lite för nära. "Den där blicken" som säger att man minsann är en dålig bilförare och borde dö.
  • Folk som går liiiite för nära när man står o röker och det är jättesvårt att inte bränna dom. 
  • De som suckar när man gör bort sig som t.ex. tappar några varor i kön och det tar längre tid för dom o betala eller om man inte hittar de där småpengarna eller glömmer koden till sitt bankomatkort. 
  • Föräldrar som tittar argt på mig när jag går förbi och röker fast de står 20 meter bort. 
  • Idioter som går över övergångsställen utan att titta sig omkring först. 
  • Mammor med FETA STORA barnvagnar och ockuperar en hel gång i en affär eller liknande och vägrar flytta på sig fast man står där o väntar och lite diskret harklar sig eller liknande. 
  • En folkskara på 6 personer som går som en bred rad på gatan och sen vägrar flytta sig så man måste gå emellan 2 utav dom och man känner sig galet utsatt och dessutom går de så nära så man knappt får plats och måste säga "ursäkta" när man stöter emot dom fast man egentligen vill ge dom en rak höger.
  • Särstavning och stavfel som inte beror på dyslexi. Vissa stavfel är inte okej, du är en vuxen människa. Det värsta jag vet är folk som skriver ett namn såhär: jonna Bengtsson eller Lina och pär. Om du nu ska skriva med stor bokstav så gör det på båda delarna eller inte alls :@ *sprängs*
  • Hundägare som inte har sina hundar kopplade trots att man måste på offentliga platser och låter sin ilskna lilla horhund skälla eller sniffa en mellan benen och sen bara skratta o typ "vilken buse" eller ännu värre bara inte bry sig alls utan ba ropa hundens fittiga namn som "brynolf" eller något annat och ber inte ens om ursäkt. 
  • Folk som skriker i stan alltså riktiga skrik så det låter som om någon blir mördad och ba skrattar och "MEN GÖRAN DÅ KITTLAS INTE DIN SÖTNOWS :3" eller liknande. 
  • 2 eller 3 personer som sätter sig vid ett bord i ett fik eller liknande med åtta platser fast det finns andra bord lediga och sen inte flyttar på sig när det kommer in en grupp på 8 personer utan bara sitter kvar medan 8 personers gruppen får dela upp sig på 2 st 4 plats-bord.
  • Folk som BARA köper kaffe på McDonalds eller ännu värre: en liten cola. En fucking burk innehåller mer cola och kostar dessutom mindre och det är INTE fancy att gå runt med en fjuttig donkenmugg.

-------------------------------------------------------------------------------

Känner du dig träffad av detta inlägget? Läs här innan du bestämmer dig för att bli sur på mig eller bli ledsen.  

Med inspiration av en flashbacktråd.

https://www.flashback.org/t2027483
"Jag hatar äckliga estet/fotografer som tror de är något när de går typ 2:an på gymnasiet.
1, De tror de är annorlunda men alla ser fan likadana ut, de säger exakt samma saker, alla runkar till sossepropaganda och slörpar rödvin, fastän de inte gillar det. De har alla exakt samma over-size ylletröja, exalt samma glasögon och exakt samma skor.

2, Alla reser alltid till samma ställen, Prag, London, Berlin och Paris...

3, Deras facebook är 100% överarbetad med massa bilder där de sitter i dunkla rum med en flaska rödvin.

Givna bilder är också, en extrem närbild, en bild när de gråter, en bild när de dricker eko-te/äckligt new age kaffe, dryga bilder på djur, dryga bilder på alla deras familjemedlemmar i konstigt ljus och bildbearbetning, flera bilder med bildtext som visar hur äckligt PK de är och hur äckligt vänster de är.

4, De kör sönder ord som åååh, kärlek, "fina människor", underbart.... osv....

5, De tror de är något om de har köpt något udda att äta, typ "#valnötter #vin #ost #mys #paris.

6, Dessa äckliga människor kan i mening bara gå och dö!!!!


Diskussion; Har ni mycket erfarenhet av dessa samhällets avskum? Vad tycker ni om dessa människor?"


Jag kan inte göra annat än o hålla med. Jag och min syster satt och skrattade ihjäl oss när vi läste tråden och höll med om i princip ALLT! Den är så klockren, så rakt på!
Andra helt underbart roliga svar:

"Glöm inte deras obligatoriska bild tagen på sina Converse-skor med sin 18-55 på max vidvinkel."
"Glömde nästan obligatoriska cigg-bilder, det är ju asnice att röka speciellt om man får fotografera ciggpaketet på en utsliten träbänk, i morgonljus. GAAAAAH dööööööö"
"Och man får ju inte glömma att alla dessa tjejer har exakt samma frisyrer och smink, dvs lite 50-tal med rött illa applicerat läppstift och eyeliner med den klassiska kråkvingen..."
"Hatar de också med hela mitt hjärta Såg tre snorungar på pendeln igår, en började snacka om någon rysk bok och ena snorungen säger "höhö var i biblioteket igår och skulle låna brott och straff men den fanns inte" Så klart hade en av smutsen en röd mössa som inte täckte öronen, helt sjukt. "
"Tycker en annan äcklig grej är trenden läppiercingar (helst snakebite såklart) kombinerat med någon jävla hatt och rött läppstift. Färgat hår och "systemkamera" från elgiganten. Gärna posébilder i en spegel, och som någon nämnt innan, en hel drös av hashtags.
Killar som kollar rakt in i kameran framifrån och ser jääääätteseriösa ut, med ett nice instafilter.
Vem köper glasögon UTAN styrka? Estetarna.
På många håll sett färggranna tröjor, scarves och hörlurar på många pojkar. Ser inte ut att ha duschat på flera dagar och långt flottigt krusigt hår. Charmigt, tycker en del brudar. Usch"


Alltså xD JA jag håller med! Jag tycker det är så fult, så falskt, så opersonligt och äckligt. Och ALLA har någon gång stött på dessa avskum och det värsta är faktiskt är de oftast är helt hatiska trots att de hyllar "frispråkighet, död åt rasism, alla är lika mycket värda förutom de rika" osv mot såna som inte är likadana. Jag har flera gånger stött på elaka "estetare" som pratat med mig som om jag vore ett jävla barn för jag inte bryr mig ett jävla piss om politik eller inte dricker kaffe. AMEH förlåt då? Är jag mindre värd och mindre intelligent för det? Tydligen enligt dessa kräk med oplockade ögonbryn och tuperat hår. Det värsta var på en fest när jag sa "nej jag bryr mig inte om politik" och fick svaret "hehe men du växer nog också upp någon dag lilla du :)" och jag ville bara smälla till horans utstående tänder så de såg normala ut. Om du nu håller med om att ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA, alla horor ska med osv så kan du väl mena alla och inte "alla som är som jag"? Idiot.

"Ja fyfan, vet inte ens var man ska börja med dessa människor. Bland de vidrigaste människorna jag känner tillhör denna subkultur. De tror att de är så jävla annorlunda och godhjärtade. Resor till Berlin, indiemusik, fula frisyrer, second hand-kläder, PK-åsikter, osv. är typiska tecken.
Har träffar många s.k. estetare i mina dagar då jag själv sysslar med musik, fyfan.
Någon nämnde de här med att de inte har några invandrarkompisar, och om de är invandrare så är de Gonzales-invandraren och inte förortstuggarna, vilket stämmer så jävla bra.
"Ååååh jag är så föör invandring och allting godhjärtat!". Hm, ja det är väl lätt att säga när du bor på söder och aldrig umgås med invandrare. Skulle vara kul om de öppnade en flyktingförläggning på Bondegatan och se hur åsikterna förändras.
"Jag är inte rasist, men..." är en annan tongång som jag märker av hos dess människor. Riktiga smygrasister som är riktigt vidriga..."

"sommarbilder: fötter i sand
höstbilder: närbilder på löv"

"Är det här samma idioter som går runt med moppe-mustasch, rosa chinos, uppkavlad sotarmössa och nån smal jävla cykel med vit kedja och inga bromsar?
Fan vad jag hatar dom. Nån jävla tatuering på en sjöman ska de ha också."

"Du glömde obligatoriska "soppkvällar" i mörka källare där esteter äter hemlagade soppor och lyssnar på Lars Winnerbäck"

För er som orkade läsa hela inlägget: jag älskar er. 

-------------------------------------------------------------------------------

Känner du dig träffad av detta inlägget? Läs här innan du bestämmer dig för att bli sur på mig eller bli ledsen.

fredag 22 februari 2013

Gamaahhhguuurls.

Så ämnet just idag är: gamer girls. Och inte bara det utan hela den här "nya" grejen med tjejer som spelar videospel och datorspel and so on.

Idag är det tydligen jättehett att vara tjej och spelnörd på samma gång. Alltså... jättehett. Det cirkulerar bilder på nördtjejer och hur de ser ut/hur man tror att de ser ut blablabla. Plötsligt var alla nördar! Alla spelade xbox och "ÅHHHEE NOSTALGI" med pokemon och zelda och de spelade plötsligt LoL och allt annat sånt där skräp (WoW är inte skräp) och killarna var i extaaaz. Tydligen var det så att alla dessa tjejer hade en barndom full av videospel och super mario och nintendo och ba "WEEEEH jag är en sån gamaah guuuurrrrl!" *suck* Till slut blev det så illa att eftersom "alla tjejer var nördar" så förväntade sig killar att alla tjejer faktiskt var det. Tjejer började gå runt med tvspelsmotiv på tshirtar, köpte pikachu gosedjur och la upp bilder på sig själva hållandes en xbox kontroll. Bitch, stop yo shit. 

Så... jaha. Nu är det tydligen så att icke-spelande tjejer inte är heta och hela den här kalabaliken gjorde att NU SKA MINSANN ALLA SPELA och vara "nerds" och det blev en trend. Jag slår vad om att hälften av alla tjejerna faktiskt inte är nerds utan bara låtsas för att vara hipp och eftertraktade och det förvånar mig fan inte. Så fort folk får veta att jag spelar WoW så är de typ "AAMAGAHGD you r gamah gurl yes?" och jag typ "eh nej." Jag har ALDRIG spelat playstation förutom EN gång hemma hos Malin 2008 då jag spelade i typ 5 minuter. Jag har ALDRIG spelat xbox förutom en gång med Hampus 2010 och då gick det åt helvete. Jag har spelat nintendo 1-2 gånger. Jag har ALDRIG spelat gameboy eller liknande. Du förstår när jag var liten så kollade jag på My little pony och lekte Spice Girls med mina vänner och vi var utomhus hela dagarna. Våran familj ägde en VHS och det var det, min lillebror hade väl något gameboy ett tag och han har skifflat runt med playstation, xbox osv men det var aldrig en stor grej för jag och Emma spelade aldrig. Jag har inte spelat WoW sen jag var liten vilket alla tror utan jag har inte ens spelat i ett år för jag började spela när jag blev tillsammans med Crippe. Jag är inte amatör men jag är heller inte proffs, så fort folk börjar prata med WoW med mig blir jag oftast helt nollställd ba "va?" och jag spelar hunter, aldrig pvp och är inte högre än level 79. 

Varför är det inte okej att bara vara tjej? Alltså jag blir så kokande arg på dessa jävla speltjejer med deras jävla "åh Link<3" och roliga skämt om deras jävla horspel. Alltså okej, det finns faktiskt riktiga speltjejer - som min kompis Mimmi. Hon spelar ofta men skyltar inte med det och om hon hade skyltat med det hade jag tyckt det var okej för hon spelar ju faktiskt på riktigt. Men jag hatar att det blivit en trend och att det är attraktivt och att man inte duger såvida man inte spelar. Plötsligt så var alla ute efter en gamer girl och annat duger inte. Har ens alla killar spelat? Många killar jag kände när jag var liten sprang ut till skogen och lekte krig och slogs med pinnar eller spelade fotboll och jag joinade gärna dom och det var verkligen inte många som hade tvspel. Det var dyrt då och min familj hade INTE råd med såna snobbgrejer och det var helt okej, jag hade en awesome barndom faktiskt.Visst jag hade väl något ynka pokemonkort men hur jävla tråkigt var inte det egentligen? Jag kollade på Pokemon serien på svenska och tyckte det var awesome men jag var inte såååå inne i det.

Seriöst, stop it, snälla, ni gör mig så förbannad! Jag hatar er med en brinnande vrede och ni är såna wannabes och till er killar som tycker gamer girls är heta: LÄGG AV för visst vissa är kanske det men det är bara en jävla trend och ni borde tycka om "vanliga" tjejer också. Jag mår till och med fan dåligt ibland för jag inte är en speltjej och därför inte duger till. Seriöst. Dö i en eld.

Btw bilder som dom här <- om girl gamers är bland det värsta jag vet. "what I actually do" ja allstå egentligen så gör du ingenting för du bara låtsas och läser på wikipedia.

 -------------------------------------------------------------------------------

Känner du dig träffad av detta inlägget? Läs här innan du bestämmer dig för att bli sur på mig eller bli ledsen. 

torsdag 21 februari 2013

Migränanfallet.

Varför får vi migrän? En enkel anledning; Gud hatar oss. Det finns ingen värre smärta än migrän och man blir helt handikappad. Är man sjuk på annat sätt så kan man tänka, kolla på film, lyssna på ljudbok, läsa en bok, lyssna på musik... men med migrän... du kan inte göra någonting. Du kan bara ligga. Om du flyttar på dig känns det värre. Om du gör för mycket ansiktsuttryck känns det värre. Om det är för ljust så känns det värre. Är det för varmt så känns det värre. Är det inte tyst så känns det värre. Så... vad ska man göra? Vänta på att det går över? Ja det finns tyvärr inte mycket mer man kan göra. Eller?

Här är mina tips som ibland fungerar för mig när jag har migrän:
  • Massera tinningarna, ögonbrynen och pannan med händerna, mjukna upp musklerna. 
  • Drick mycket vatten.
  • Läkemedel? Treo och diklofenak är det absolut bästa enligt mig. 
  • Undvik elektriska smygljud som en surrande dator, tv eller fläkt. 
  • Kyla ner huvudet med en isklamp.
  • Var inte hungrig. Ibland kommer migränen för man ätit dåligt så ät någonting.
  • Ligg inte i ett sov med kolsvart mörker för du kommer behöva gå upp på toaletten och liknande så ligg hellre i ett rum med helt neutralt ljus med till exempel en väldigt svag diskret lampa någonstans utanför ditt synfält. När du då går upp så blir det inte en lika stor chock för ögonen och då kommer du inte få den där migränilningen eller explosionen som bara gör det värre. 

Följ min blogg med Bloglovin