Visar inlägg med etikett kläder. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett kläder. Visa alla inlägg

måndag 25 maj 2015

Byxor - bohemian style och "det nya idealet"



 Blev inbjuden till gruppen "bohemian royale" på Facebook och tänkte först "vad gör jag här?" men under månaderna som gått så har jag verkligen börjat fastna för bohem-stilen. Herregud så underbart snyggt det är - och det känns så jävla somrigt!

Så jag klickade hem dessa byxor <- från indiska och de andra två nedanför från H&M. Känns helt rätt och helt fantastiskt.

Brukar alltid ha svart, utan undantag, så att köpa tre par byxor som inte är svarta känns helt nytt för mig. I sommar kommer jag inte heller bry mig om om kläder sitter bra på mig eller inte - i stort sätt - för om kläderna i sig är snygga så är jag ju snygg i dom, eller hur? Kommer bli kämpigt men ska fan klara det.




Det är jättesvårt för mig att visa upp mig på sommaren. Det är ljusare, mer människor utomhus och man syns liksom mer på ett sätt då.

Jag har inte särskilt breda höfter eller "anaconda-rumpa" - vilket är det "nya idealet" bland kvinnor idag. Jag vet att det kanske menades som något bra - att kvinnor med stora lår och rumpor också ska få plats men det blev istället så att kvinnor med små och platta rumpor började hånas. Varför blir det alltid så? Varför är det alltid en speciell kropp som ska hyllas och de andra tryckas ner? Jag som har stora bröst brukade känna mig rätt okej med det innan eftersom det var idealet ett tag - storbystade kvinnor. Då kunde jag komma undan med att vara tjock på något sätt eftersom jag hade stora bröst. Nu känns det inte så längre. Jag kommer inte undan längre eftersom ingen "bryr sig om bröst längre." Låter jag dum som säger så? Jag bryr mig ju inte... egentligen... om vad andra tycker (speciellt inte män) men samtidigt är det en slags känsla... som omedvetet kommit dit. En omedveten oro.
Finns det fler "plattrövade" tjockisar där ute som känner igen sig? Eller bara "plattrövade" iallmänhet? Känner ni också er hotade av det här "nya idealet"?


söndag 17 mars 2013

Poly-fucking-vore!

Hittat den här nya grejen (hittat och hittat, Dollie tipsade) som varit helt sjukt roligt de senaste dagarna. Man gör egna kläd-sets och jag har speciellt gjort olika karaktärer från filmer och serier, t.ex så gjorde jag och min syster en del Disney-prinsar/manliga karaktärer i tjejversion.Här nedan visar jag några jag har gjort :D http://blinktoes.polyvore.com/ och jag har aldrig brytt mig om mode eller någonting tidigare, alltid varit... TOTALT ointresserad men det här är SÅ roligt!!!!















Jag har även gjort Amy, Bernadette och Penny från Big bang theory :) och en massa andra!!!! Kolla in och gör egna, seriöst det är så JÄVLA roligt :D http://www.polyvore.com/
Följ min blogg med Bloglovin