De flest använda fraserna hemma hos syskonen Bengtsson;
- jag vill dö
- SANSA NEJ!
- när ska vi handla?
Visar inlägg med etikett humor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett humor. Visa alla inlägg
tisdag 8 juli 2014
söndag 15 december 2013
lördag 28 september 2013
fredag 6 september 2013
söndag 17 mars 2013
I have some fucked up dreams man.
Jag drömde att jag skulle på kalas hos ett par tvillingar men jag ville inte gå så jag ljög ihop en historia om att jag var sjuk. Tvillingarna bodde i ett stort jävla hus med världens finaste trädgård (de var såna typiska svenska rikemansbarn) med en häck som inte hade en millimeter utanför utan var helt PERFEKT trimmad/klippt, hur man nu ska säga. En del av häcken var högre och såg ut som ett slags valv ni vet, en dörröppning utan dörr som är rundad längst upp ni vet (mina förklaringar är bäst, håll käften). Det var på sommaren men det hade regnat. Jag skulle ut och springa och skulle gena genom deras trädgård för att komma ut till ett fält som var utanför trädgården och jag tänkte att det spelar ju ingen roll och gena där för dom är inte ute nu ändå. Så jag sprang igenom och dom satt på altanen och fikade vilket gav mig smått panik. Jag försökte att inte bli sedd och skulle gå igenom det där "häck-valvet" som var mycket lägre än min höjd och jag hade för bråttom så jag sprang rakt in i häcken och tog sönder den (!!!!!) men de såg inget så jag låtsades som om inget hade hänt! De bjöd in mig senare och var glad att jag mådde bättre och så. Vi var typ barn i drömmen och kanske... 10-11 år gamla. Så skulle vi pyssla på en liten extra altan eller utehus som fanns bakom häcken på fältet och när vi skulle gå igenom så såg dom att häcken var sönder och fick panik och deras föräldrar sprang dit och ba blev helt förskräckta för deras perfekta häck var förstörd. Jag låtsades som ingenting och de var jätteupprörda! Så de bjöd dit ett par män i svarta mantlar som skulle förhöra f olk i området men när dom kom dit så såg dom direkt att jag såg skyldig ut så de förhörde mig först och det kom fram till att det var jag som var skyldig. De blev jätteledsna och sura och besvikna på mig som hade tagit sönder deras häck och jag mådde jättedåligt.
De två männen skulle föra mig till ett fängelse för mina brott och då ändrades tidsepoken och det såg ut som medeltiden typ, som nordlandskapen och Winterfell och The wall-stilen i Game of thrones! De två männen såg ut som såna typiska skarprättare och läskiga medeltidsmän ungefär litegrann som ringvålnaderna i Sagan om ringen. De red på två stora svarta hingstar framför mig och jag fick också en häst (nu var jag i min riktiga ålder också btw) och vi var påväg mot Azkaban, fängelset i Harry Potter. Vi red genom mörka skogar, och de red framför mig och jag såg en chans att fly! Jag hade också en svart lång mantel med huva och genade genom taggbuskar med hästen och lyckades komma undan! Så kom jag till en by där alla byborna låg döda och det var jätteläskigt, ni vet som i en typisk fantasymedeltidaktigfilm... Mitt i byn fanns det tre stora statyer av vargar som jag red fram till. Jag hoppade av hästen och såg en tjej ligga vid dom och jag rörde vid vargarna för att kolla vilket material och då kom ett stort ljus och jag åkte tillbaka i tiden för att se vad som hände i byn och varför de alla hade dött! Jag fick se allting genom flickans ögon. Ett virus hade kommit till byn som hade gjort att folk blev galna och dödade varann och hon hade blivit dödad av mannen hon älskade och det var jättesorgligt. När jag kom tillbaka till nuet så satt jag vid vargstatyerna och undrade om det fanns något jag kunde göra. Ett par män kom för att ta hand om kropparna och de begravde alla som hade dött. Jag la en röd ros på flickans grav och sen red iväg i gryningen.
Mina drömmar är alltid så detaljerade, därför jag verkligen kan beskriva det såhär! Fucked up och ganska underbart, det var ingen mardröm utan mer som en film. Så jävla häftigt, ska nog skicka in den idén.
Mina drömmar är alltid så detaljerade, därför jag verkligen kan beskriva det såhär! Fucked up och ganska underbart, det var ingen mardröm utan mer som en film. Så jävla häftigt, ska nog skicka in den idén.
Etiketter:
dröm,
drömmar,
game of thrones,
harry potter,
humor,
händelser,
konstiga,
konstigt,
medeltiden,
min dröm,
mina drömmar,
personligt,
sagan om ringen,
sverige
onsdag 13 februari 2013
Varför ska man bojkotta alla hjärtans dag?
Imorgon är det alltså alla hjärtans dag...
Den där dagen på året där alla singlar vill dö och folk i förhållande inte vill göra annat än o leva.
Typiska facebook uppdateringar;
- Man ska uppskatta varandra alla andra dagar på året också, varför ha en speciell dag för det?!
- Bara jag som inte tänker fira alla hjärtans dag?
- Jag är ensam på alla hjärtans dag och jag är ledsen för det...
- FUCK YOU ALLA HJÄRTANS DAG SINGEL FO LIIIIIIIIFE
- Vad är alla hjärtans dag?
- Ska fira alla hjärtans dag med älskling vi ska gå ut o äta bo på hotell och ha vilt sex fast vi låtsas vara sådär jättefina på facebook :3 (okej detta är ingen uppdatering men ville klämma in den xD)
Öh? Haha! Nu jävlar läser vi lite på wikipedia, brb *läser* så. Ja det handlar om kärlek. Och? Man firar väl bara de högtider man vill fira, iallafall såna här högtider? Folk verkar ju ändå hata den här högtiden mer än o älska och när jag var singel så bojkottade jag fan inte alla hjärtans dag som alla andra som följer grupptrycket. KÄRLEK kan vara annat än just ett förhållande utan man kan väl visa sin uppskattning till en vän eller familjemedlem? Och vadå uppskatta varann alla andra dagar också - ja det klart men det är väl LÄTTARE för de lite mer inkompetenta inom känslor och hur man ska visa dom att bli tillrättavisad att IDAG ska jag visa känslor :) Det är inget fel på alla hjärtans dag - fira om ni vill men om ni inte vill fira gör inte det då. Jag gnäller mer än någon på facebook men jag HATAR de här gemensamma gnällen som jämt förekommer t.ex. när det snöar, när Sverige spelar fotboll o förlorar eller något, när det regnar, när det är jul, alla hjärtans dag, att det är varmt, SOLEN ÄR HÄR vi ska bada och så vidare...
Personligen så ska jag på alla hjärtans dag försöka påminna de omkring mig som jag faktiskt älskar att jag älskar dem och att jag tänker på dem och bryr mig om dem och allt annat sådär fint. Gör du det med - singel eller inte. Och om du spenderar alla hjärtans dag ensam så bjud dig själv på något fint, gör något fint för dig själv. För du borde uppskatta dig själv också, inte bara andra.
EDIT: Och alla hjärtans dag går ju mycket ut på att man ska skicka kort till varandra om man är förälskad i någon, speciellt någon som man inte är tillsammans med? Så om du har en secret crush - skicka ett vykort!!! Eller ta tillfället i akt och berätta hur du känner eller ja det klassiska "be my valentine?" ;D
-------------------------------------------------------------------------------
Känner du dig träffad av detta inlägget? Läs här innan du bestämmer dig för att bli sur på mig eller bli ledsen.
Den där dagen på året där alla singlar vill dö och folk i förhållande inte vill göra annat än o leva.
Typiska facebook uppdateringar;
- Man ska uppskatta varandra alla andra dagar på året också, varför ha en speciell dag för det?!
- Bara jag som inte tänker fira alla hjärtans dag?
- Jag är ensam på alla hjärtans dag och jag är ledsen för det...
- FUCK YOU ALLA HJÄRTANS DAG SINGEL FO LIIIIIIIIFE
- Vad är alla hjärtans dag?
- Ska fira alla hjärtans dag med älskling vi ska gå ut o äta bo på hotell och ha vilt sex fast vi låtsas vara sådär jättefina på facebook :3 (okej detta är ingen uppdatering men ville klämma in den xD)
Öh? Haha! Nu jävlar läser vi lite på wikipedia, brb *läser* så. Ja det handlar om kärlek. Och? Man firar väl bara de högtider man vill fira, iallafall såna här högtider? Folk verkar ju ändå hata den här högtiden mer än o älska och när jag var singel så bojkottade jag fan inte alla hjärtans dag som alla andra som följer grupptrycket. KÄRLEK kan vara annat än just ett förhållande utan man kan väl visa sin uppskattning till en vän eller familjemedlem? Och vadå uppskatta varann alla andra dagar också - ja det klart men det är väl LÄTTARE för de lite mer inkompetenta inom känslor och hur man ska visa dom att bli tillrättavisad att IDAG ska jag visa känslor :) Det är inget fel på alla hjärtans dag - fira om ni vill men om ni inte vill fira gör inte det då. Jag gnäller mer än någon på facebook men jag HATAR de här gemensamma gnällen som jämt förekommer t.ex. när det snöar, när Sverige spelar fotboll o förlorar eller något, när det regnar, när det är jul, alla hjärtans dag, att det är varmt, SOLEN ÄR HÄR vi ska bada och så vidare...
Personligen så ska jag på alla hjärtans dag försöka påminna de omkring mig som jag faktiskt älskar att jag älskar dem och att jag tänker på dem och bryr mig om dem och allt annat sådär fint. Gör du det med - singel eller inte. Och om du spenderar alla hjärtans dag ensam så bjud dig själv på något fint, gör något fint för dig själv. För du borde uppskatta dig själv också, inte bara andra.
EDIT: Och alla hjärtans dag går ju mycket ut på att man ska skicka kort till varandra om man är förälskad i någon, speciellt någon som man inte är tillsammans med? Så om du har en secret crush - skicka ett vykort!!! Eller ta tillfället i akt och berätta hur du känner eller ja det klassiska "be my valentine?" ;D
-------------------------------------------------------------------------------
Känner du dig träffad av detta inlägget? Läs här innan du bestämmer dig för att bli sur på mig eller bli ledsen.
Etiketter:
alla hjärtans dag,
facebook,
förhållanden,
förälskad,
förälskade,
gnäll,
humor,
kär,
kärlek,
mina åsikter,
saker jag hatar,
samhälle,
valentin,
valentines day,
vara kär
måndag 11 februari 2013
Första inlägget.
Tydligen var jag tvungen och göra ett första inlägg för att kunna redigera mallen... Inte för jag riktigt har något att skriva än men det kommer väl?
I den här bloggen får ni reda på vilken stor bitterfitta jag är, hur rolig jag är, hur smart jag är men framför allt hur o-duktig jag är. En helt ärlig blogg dvs. För att göra detta ännu roligare så klämmer vi in lite fiktion i vardagen som annars är så himmelskt tråkig. Men förutom lögner så finns det också en hel del sanning, nästan så mycket sanning så det är plågsamt, men det klarar vi väl av? Ja annars är det väl bara att sluta läsa. Men om du slutar läsa redan nu får du ju aldrig veta om jag faktiskt väljer att fortsätta med den här bloggen eller inte. Att starta bloggar, skriva 10 inlägg och sen ge upp är ju "my thing" och nu gör jag ett ytterligare försök. Nu undrar ni ju säkert "vad fan ska den här bloggen handla om egentligen?!" för jag har ju gett en ganska flummig förklaring. Vänta och se... always leave them wanting more...
För att ingen ska bli sårad eller kränkt, för vi är ju alla så kränkta idag, så byter jag ut namn och datum på vissa händelser jag ska beskriva. Sen vet ni ju inte om det faktiskt har hänt eller vad som har hänt eller om det bara är en metaforisk förklaring på känslor eller situationer alldeles för trista för att faktiskt förklara helt ärligt. Yes. Det här låter som ett bra första inlägg.
Ni som tycker om mig kommer ju fortsätta läsa. Ni som inte tycker om mig kommer också att läsa bara för att ni ska få lite mer anledningar till att tycka illa om mig. Hur som helst så är det bra att ni läser och gärna kommenterar, håll mig igång liksom!
Iallafall.
(är det nu jag ska skriva chacha hejdå bloggen xoxoxo?)
I den här bloggen får ni reda på vilken stor bitterfitta jag är, hur rolig jag är, hur smart jag är men framför allt hur o-duktig jag är. En helt ärlig blogg dvs. För att göra detta ännu roligare så klämmer vi in lite fiktion i vardagen som annars är så himmelskt tråkig. Men förutom lögner så finns det också en hel del sanning, nästan så mycket sanning så det är plågsamt, men det klarar vi väl av? Ja annars är det väl bara att sluta läsa. Men om du slutar läsa redan nu får du ju aldrig veta om jag faktiskt väljer att fortsätta med den här bloggen eller inte. Att starta bloggar, skriva 10 inlägg och sen ge upp är ju "my thing" och nu gör jag ett ytterligare försök. Nu undrar ni ju säkert "vad fan ska den här bloggen handla om egentligen?!" för jag har ju gett en ganska flummig förklaring. Vänta och se... always leave them wanting more...
För att ingen ska bli sårad eller kränkt, för vi är ju alla så kränkta idag, så byter jag ut namn och datum på vissa händelser jag ska beskriva. Sen vet ni ju inte om det faktiskt har hänt eller vad som har hänt eller om det bara är en metaforisk förklaring på känslor eller situationer alldeles för trista för att faktiskt förklara helt ärligt. Yes. Det här låter som ett bra första inlägg.
Ni som tycker om mig kommer ju fortsätta läsa. Ni som inte tycker om mig kommer också att läsa bara för att ni ska få lite mer anledningar till att tycka illa om mig. Hur som helst så är det bra att ni läser och gärna kommenterar, håll mig igång liksom!
Iallafall.
(är det nu jag ska skriva chacha hejdå bloggen xoxoxo?)
Etiketter:
förklaring,
förklaringar,
humor,
jag,
personligt,
presentation,
roliga saker,
roligt
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)









