Visar inlägg med etikett skönhet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett skönhet. Visa alla inlägg

fredag 8 januari 2016

Dustin Hoffman och Samir Badran.

Det är sällan jag brukar bli imponerad av män men det händer - absolut. Min syster länkade en video till mig för ett tag sen, en intervju med Dustin Hoffman. Jag länkade vidare den på min Facebook-sida men fick varken likes eller kommentarer, antar att ingen brydde sig och can't blame them, det är ju en man (!) med i videon. Men iaf. Jag läste nyss Samir Badrans blogginlägg om hur tjejer ser honom som ett "sexobjekt" sen han blev kändis och hur tjejer bara vill ligga med honom för att kunna berätta det för sina kompisar sen. Tragiskt men knappast ovanligt, varken för kändismän eller kändiskvinnor. Var tvungen att kommentera "Välkommen till sexobjektsklubben, jag själv blev ofrivilligt medlem när jag föddes (jag är kvinna). Skönt för dig att du bara upplevt detta sen du blev "kändis"." Först ville jag skriva något mer ilsket typ "och du går säkert bara ute efter såna modellsnygga tjejer för deras utseenden och missar bra personligheter för du bara bryr dig om utseende" (menar inte att snygga tjejer inte kan ha en awesome personlighet) men njae, det hade han faktiskt inte förtjänat. Men jag tänkte så i alla fall i några ilskna minuter. Sen tänkte jag att.. So what? Alla har egna preferenser och smaker, man får tycka om precis vad man vill oavsett om det är modellsnygga, trådsmala tjejer med perfekt hy eller tjocka tjejer med flottigt hår och finnig hy (dvs jag.)
Sen kom jag och tänka på Dustin Hoffman-videon igen... och vad han säger i den, vad han faktiskt förmedlar. Så jag vill länka den här också och ifall ni är tveksamma eller lata gällande intervjun så tänkte jag citera den;

"Jag var chockad över att jag inte var mer attraktiv. Jag sa att okej ni har fått mig att se ut som en kvinna men gör så att jag ser ut som en vacker kvinna. För jag trodde att jag skulle vara vacker, att om jag skulle vara kvinna så skulle jag vilja vara så vacker som möjligt. De sa till mig att det var så vackert som det kunde bli, bättre än såhär blir det inte. Och under det tillfället fick jag en uppenbarelse så jag gick hem och började gråta samtidigt som jag pratade med min fru. Jag sa att jag ÄR en intressant kvinna och jag vet att om jag hade träffat mig själv på en fest hade jag ALDRIG pratat med mig själv eftersom jag inte uppföljer det fysiska som vi tänker att kvinnor måste ha för att vi ska bjuda ut dem på dejt. Och min fru frågade vad jag menade och jag sa *börjar gråta* att det finns alldeles för många intressanta kvinnor som jag inte haft upplevelsen att lära känna för att jag har blivit hjärntvättad. Och *gråter* det var aldrig en komedi för mig."



Jag vill att alla, oavsett vilket kön du har, lyssnar på vad han försöker få fram. Jag vill att alla, oavsett kön, ska tänka efter och bestämma hur viktigt de tycker att utseende är när det gäller till vem de inleder en kärleksrelation med. Hur viktigt är det, egentligen?
Hur många intressanta människor har DU missat i ditt liv - för att inte ansetts "vackra"? 

onsdag 21 oktober 2015

Mane n' Tail leave-in.

Tänkte bara review'a de senaste leave-in produkterna jag testat vilka var; Mane n' Tail Detangler och Hair strengthener.



Den första, Detangler, var ungefär som vilket spraybalsam som helst. Jag köpte den för... 169 kr tror jag på Lyko och jag hade lika gärna kunnat köpa en sån spraybalsam för barn...
Och jag tycker att såna spraybalsam för barn är superbra men hade förväntat mig mycket mer eftersom den var så dyr.
Men jag använde klart hela flaskan.
Bra men sååå inte prisvärd. Köp hellre en sån med typ Elsa från Frozen på...




Den andra, Hair strengthener. gjorde mig också lite besviken.
För det första så luktar den ganska äckligt.
För det andra så hade jag också förväntat mig mycket mer från den med tanke på priset. Tror att den kostade ungefär samma pris som den första, 169 kr-ish.
Jag tyckte dessutom den var ganska jobbig att få i hela håret eftersom den sprayade ganska "lite" varje gång och var trög att spraya med.
Men den var väl helt okej annars - fast jag kommer inte köpa den igen.


måndag 15 juni 2015

Jag vill bara vara vacker.

Okej... jag vet att jag har skrivit mycket om att vara positiv mot sin kropp och mot sig själv det senaste. Jag har menat varenda ord. Men jag måste samtidigt få skriva av mig när jag behöver. Jag måste få visa den sidan utav mig själv också. Och jag vill även få fram: du är inte ensam.

Jag är besatt utav mitt utseende. 
Och okej... jag vet vad en del utav er tänker nu. Hur kan du vara besatt utav ditt utseende? Du är tjock. Men jo, tjocka personer kan också vara besatta utav sitt utseende. 
Jag har spenderat skamliga mängder utav pengar på "mirakel-produkter" som ska förbättra mitt utseende. Krämer, schampo, oljor, hår, hårfärg, smink, piller... (allt lagligt såklart.) Och ingenting har, egentligen, fungerat.
Det har fungerat på min hy, det har fungerat på mitt hår, det har fungerat på mitt utseende. Men det har inte fungerat på min självkänsla. Jag har inte, trots de positiva förändringarna, känt mig vacker.
Ni måste förstå hur svårt det här är för mig, hur mycket det begränsar mig i min vardag.

Det värsta är att när jag berättar för (vissa) människor att jag känner såhär så börjar de ge mig bantningstips eller börjar tipsa mig om hudprodukter. Och jag kan förstå hur de tänker... de tror väl att det ska hjälpa mig. Jag själv har en sån fucked up syn att jag kan tro på att gör man förändringar med utseendet så kan det hjälpa ens självkänsla. Okej... det kanske det kan, för vissa. Men för majoriteten - nej.
När ska jag, och andra, förstå att det är självkänslan det är fel på och inte utseendet?
Det är självkänslan jag måste ändra på - inte min kropp.

Varje gång någon person nekar mig på något sätt så tror jag att det beror på mitt utseende. Inte på min utstrålning, mitt kroppsspråk eller att jag kanske helt enkelt inte är lik den personen etc etc... nej det beror på mitt utseende. Det är för att jag är FUL.

Jag vet inte vad jag ska göra längre... det känns, just idag, helt olidligt.
Och ingenting hjälper. Ingenting någon säger hjälper... inga produkter hjälper... inga redigeringsprogram hjälper...
Jag vet inte ens varför jag skriver det här... ville bara skriva det.

måndag 1 juni 2015

Näsans paradis.

Jag kan inte låta bli att vilja lukta gott, helst hela tiden. Och att skifta mellan olika dofter varje dag, varje outfit, varje känsla, varje humör...
De jag har nu i min samling är doftar fruktigt och fräscht. Jag gillar inte för starka och "mörka" dofter ifall ni förstår vilka sorters dofter jag menar.

Pink lotus & sultry wood (sensual blush)
Pear & melon (pear glace)
Coconut & vanilla (coconut passion)
Red apple, annan från Victorias secret (ej body mist) ,
Cherry blossom & peach (love spell)
Pineapple,
Wild strawberries & champagne (strawberries & champagne)
Vineyeard peach och Vanilla.

torsdag 4 april 2013

HÅR!

Så... jag älskar hår, det vet alla. Jag älskar att färga hår, när jag färgar mitt hår, när andra färgar sitt hår, löshår av alla dess slag, håruppsättningar, klippa hår blablabla... Allt som har med hår o göra - I love it. Som många vet så har jag inte naturligt långt hår utan använder löshår som jag sätter dit med lim - men på en månad nu har jag inte haft i det. Hur går det egentligen med mitt lilla hårsparande nu då? En seg process... indeed. Men det går.
Jag färgar mitt hår ganska ofta och brukade göra det ännu oftare speciellt när jag hade färgat mörkt hår och den ljusa utväxten är ICKE smickrande och gör att man ser skallig ut. Många undrar hur fan jag lyckas ha något hår kvar överhuvudtaget ens på huvudet och jag tänkte dela med mig hur jag helt enkelt sköter mitt hår - för det gör jag! Det hade ju varit ganska underligt om jag INTE  skötte mitt hår eller hade någon slags hårskötsel när jag faktiskt älskar hår så mycket som jag gör. Jag ska även skriva om vad som är BIG NO NO för ditt hår.

Först och främst - jag använder numera ricinolja varannan dag för att få håret o växa snabbare. Ja - jag ser faktiskt en liten skillnad. Jag vet inte om det beror på att mitt hår faktiskt växer bara naturligt men det är väldigt billigt (100 kr flaskan för 500 ml på bodystore.com) så varför inte testa iallafall? Jag använder en pensel för hårfärg och penslar på det i botten av håret för oljan är EXTREMT FET och jättesvår att få ur håret (okej inte jättesvår men svår) och sen masserar jag hårbotten i typ 1 minut för att det ska sjunka in. Jag har i det i 30-40 minuter sen sköljer ur det. För att få ur det ur håret använder jag shampoo två gånger och sen balsam och låter balsamet sitta i i ungefär 15 minuter. BALSAM? Ja! Varje gång jag duschar låter jag balsamet sitta i en extra lång stund och medan det sitter i brukar jag raka benen/muffen/under armarna eller tvättar kroppen lite extra eller liknande... så det inte blir tråkigt o bara stå där. Jag använder olika balsam egentligen men jag har märkt att det är bäst o använda samma hela tiden och inte byta. Det bästa jag vet är Garnier Respons som jag la till i bilden för det luktar gott och är riktigt bra för mitt hår! Det är de två olika sorterna jag skiftar mellan. Alltså... gällande shampoo och balsam så är inte dyrast alltid bäst. Visst - om du har råd att köpa redigt bra grejer hos frisören go for it men de flesta har inte det. Jag använder lite olika shampoon, det är balsamet som är "the thing." När jag sen duschat klart så sprayar jag i en massa TRESemmé heat protection och sen fönar håret (jag tar också det varje gång innan jag plattar håret). Jag använder ALDRIG en vanlig borste! Jag använder ALLTID en svinborste som är så JÄVLA bra för håret. Det får ut tovor men är så jävla mycket skonsammare för håret! Speciellt när man har skadat hår som lätt bryts av som mitt. Jag råder verkligen ALLA alltså... ALLA (ser ni jag har satt en sån gul glow runt svinborsten på bilden för o extra visa hur jävla underbar jag tycker att den är) att införskaffa en svinborste. De slits inte ut på jättelänge dessutom och du behöver bara byta kanske... 1-2 gånger om året ungefär. Köp den från Åhléns - den är bäst! Om jag har lite rufsigt hår eller tovor så använder jag Natusan Kids spraybalsam. Det är skitbra! Som sagt - dyrast är fan inte alltid bäst! Du kan dessutom tillverka eget spraybalsam som jag gjorde ett tag; du blandar några klickar balsam med vatten, skakar om i en sån vattensprayflaska och sen använder :) Så. Varje dag använder jag alltså värmespray - balsamspray och svinborste!
Det är SÅ jag behåller mitt hår på huvudet!
No-no's för håret då?

Alltså... Jag förstår INTE hur folk fortfarande kan använda Proffs hårspray och tycka att det är bra. Det är rena rama hårdödaren! Personligen så håller sig inte ens håret som man vill med Proffs.
Och sen kan jag ju också säga som hårfärgsexpert... MOOD's hårfärger är så jävla dåliga för håret. De torkar ut håret DIREKT bara efter en användning trots efterbehandlingen, resultatet blir glanslöst som fan och fade'ar jättesnabbt. All kärlek åt MOOD's blekning som faktiskt är bäst men inte deras hårfärger. De luktar dessutom skitäckligt! Och såklart - nej åt den vanliga borsten. Bojkotta hårborsten! Krossa hårborsten! Mhm. Det är bra o ha en vanlig hårborste hemma för de där omöjliga tovorna eller när man ska göra en bena men använd det inte i hela håret!

Hoppas någon tyckte det här var bra eller roliga tips som ni vill testa :)!
Följ min blogg med Bloglovin