Länk till artikeln; http://nyheter24.se/debatt/788622-feminismen-har-gatt-for-langt-nu
Länk till facebook: https://www.facebook.com/nyheter24/posts/823448501024498
Citat: "Vi män får ta ganska mycket skit, och vi har ofta bättre saker för oss än att skriva svar på alla dessa krönikor och debattartiklar om våldtäktskulturer och diskriminering. Så snälla visa lite mognad och lugna ner er en aning med er "feminism"."
Bättre saker för er? Ja ni kanske är för upptagna med att skriva "hora" till tjejer på nätet, med att tafsa på kvinnor utan deras tillåtelse, med att skriva facebook-statusar om hur en tjej ska vara, med att skratta åt ordet "hen", med att skratta åt feminister och kalla feminister för flator och manshatare... Kanske upptagna med att vara oerhört privilegierade bara för att ni har en kuk mellan benen? Jobbigt det måste vara för er att behöva försvara er själva... och ert kön... för det behöver ju aldrig kvinnor göra. Har aldrig behövt och behöver aldrig.. nä... vi har ju inte heller "bättre saker för oss" än att bli våldtagna, förtryckta och diskriminerade.... vi har ju inte heller "bättre saker för oss" än att behöva föra dessa diskussioner - jag skulle ju inte hellre vilja sitta i ett jämställt samhälle, jag skulle ju inte hellre vilja kunna gå ut på natten utan att ha med mig försvarsspray, jag skulle ju inte hellre vilja gå genom en tunnel utan att känna mig otrygg, jag skulle ju inte hellre vilja gå på fest och bli full utan att vara rädd för att bli våldtagen och sedan "få skylla mig själv", och jag skulle ju inte hellre vilja gå hem från krogen istället för att betala dyra taxi-pengar för det finns män där ute som vill skada mig- vi VILL inte att feminism ska behövas så som den gör. Vi gör inte det här för att det är "roligt". Stackars stackars stackars vita kränkta man....
Edit: Jag skrev det som står ovan här i kommentarsfältet på artikeln. Jag fick över 200 kommentarer och 189 likes (det ökar och ökar). Tänkte visa en del utav missnöjeskommentarerna... bara för att vi ska skratta och gråta lite åt dem. De är skrivna utav män.
Och mitt svar till alla kommentarer var;
Men ingen lyssnade eller svarade på det. Grejen är när man skriver något sånt här publikt att det jämt och ständigt kommer in kommentarer som "det är synd om männen också" OCH den ännu mer klassiska "inte alla män." Det spelade dessutom ingen roll hur mycket jag skrev att jag inte menade alla män som finns i hela världen men män vägrar lyssna på sånt. De läser det som de vill läsa bara för att kunna trycka ner mig ännu mer. Jag var inte riktigt beredd på att få en sådan stark reaktion på det jag skrev och jag kan inte stänga av aviseringar. Nu fick jag en kommentar från en fantastisk kvinna som skriver att vi feminister aldrig ska låta oss tystas - och den HÄR feministen *pekar på mig själv* kommer inte att låta mig själv tystas. TIPS om du hamnar i liknande situation; diskutera inte. Det går inte att diskutera med dessa människorna... tyvärr. Du har redan uttryckt din åsikt, skit i resten.
Kommentarerna fortsätter trilla in från arga män som skriver att jag "fått för lite kuk", att jag ska "andas" och "avgå", att jag har PMS och någon kallade mig för "toksubba och den som anstället dig är blind eller har någon slags störning" och en del undrade vad min sambo Daniel tyckte om det jag skrev.
Vill också påpeka att jag fick drygt 10 st som höll med mig - all kärlek och power till er!
Visar inlägg med etikett nyheter24. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett nyheter24. Visa alla inlägg
tisdag 3 februari 2015
onsdag 7 januari 2015
Zara Larssons kondom-bild får svar från PH-Calle.
Sånt här gör mig så jävla trött... för det är så typiskt. Det spelar ingen roll vad en feminist lägger ut - det kommer alltid någon jävla snubbe som ska ge "svar på tal" och missar HELT poängen.
De flesta män, eller ja killar, vill inte använda kondom med argumenten "det gör ont"/"jag har för stor", "den bara går sönder" och "det känns ingenting."
Zara Larsson visar med sin bild att de argumenten inte alltid håller. Självklart kan det göra ont på vissa med kondom, självklart finns det dem som inte tycker att det känns lika mycket med kondom som utan men de argumenten används så ofta att det inte kan stämma på ALLA. Zaras bild var inte lika mycket en pik till män som den var till kvinnor - att inte lita på mäns argument när det gäller att inte använda kondom.
Könssjukdomar är ett stort problem för ungdomar idag och oönskad graviditet är också ett problem för ungdomar idag för just den här anledningen - killar vill inte använda kondom. Vad väger egentligen mest?
Klamydia - skönare sex.
Herpes - skönare sex.
AIDS - skönare sex.
Kondylom (könsvårtor) - skönare sex.
Abort - skönare sex.
En oplanerad/oönskad dotter eller son - skönare sex.
Om man väljer att det är viktigare att ha skönare sex än att skydda sig mot könssjukdomar eller en oönskad graviditet så är man inte mogen nog att ha samlag. Att skydda sig är att ta ansvar - ha inte sex med någon som är oansvarig...
Etiketter:
feminism,
feminist,
jämställdhet,
kondom,
kondombild,
mina åsikter,
nyheter24,
oskyddat sex,
paradise hotel,
ph-calle,
sex,
skyddat sex,
zara,
zara larsson,
zara larsson kondombild
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





