Visar inlägg med etikett det övernaturliga. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett det övernaturliga. Visa alla inlägg

fredag 29 januari 2016

Ghost Radar.

Det finns en app som går att ladda ner gratis som tydligen ska hitta och få kontakt med andar. Jag har länge velat testa appen sen jag såg Shane Dawson och Trevor Moran använda den i två videos men inte vågat tidigare. Hade helst velat testa den tillsammans med någon och gå runt någonstans och testa men vågar inte själv, haha!

Tror jag på appen? Hm... vet inte. Kan lika gärna vara random ord som ibland passar ihop. Men nu har jag testat den. Vad tror ni?

Det första jag fick upp när jag startade appen var en grön prick och ordet "Pen." Det ligger en penna rakt framför mig så jag tar upp den och börjar skriva upp vad appen säger. Då säger den "Doctor" och "Factor." Det ligger en apotekspåse framför mig så kan ju ha något med det o göra men ja... Sen är det tyst ett tag. Jag tittar runt omkring i vardagsrummet och när jag tittar mot bokhyllan säger den "Religious." I våran bokhylla har vi enormt mycket ockulta symboler och föremål bland annat två posters på Ouija-bräden så det skrämde mig rätt mycket tbh, haha.
Sen gick jag ut i hallen. En grön prick igen. När vår ena katt kommer fram mot mig säger den "Animal." I köket säger den "Farm" och sen "Hang" och "Knew." Det var ganska obehagligt.
I sovrummet säger den "Became."
I Daniels rum säger den "Path."
När jag går ut i hallen igen och tittar ut säger den "Coast" och just då blåser det extra mycket ute, kanske har med det o göra? När vår andra katt kommer fram säger jag "ska du vara med mig?" då säger den "Everywhere" och ja det stämmer ju, katterna är med mig överallt.
I köket säger den "Did".
I vardagsrummet "Direct."
Andra ord: Honor, Advice, America, Arrive, Sharp, Escape, First, Pour och Managed.
Sen var det få ord och få andar som kom fram. Kändes rätt tryggt ändå att knappt få någon kontakt. Det kanske bara inte spökar här?

Vad färgerna betyder: Hur stark och närvarande anden är som den får kontakt med. Röd är starkast, Gul är lite svagare än röd, Grön är lite svagare än gul och Blå visar en svag ande.

Ladda ner appen på Appstore; https://itunes.apple.com/se/app/ghost-radar-classic/id368470785?mt=8

Se Shane och Trevor här:

torsdag 28 januari 2016

Sömnparalys och Hattmannen.

Håller just nu på att titta på dokumentären "The nightmare" som handlar som sömnparalyser. För er som inte vet vad sömnparalys innebär så kan jag förklara det snabbt; Det är ett förlamande tillstånd som kan hända mellan vaket och sovande tillstånd. Under detta tillståndet känner du dig förlamad, ibland mer ibland mindre och du kan även få hallucinationer samtidigt. 
Många kopplar detta till en övernaturlig upplevelse, vilket jag kan förstå. Men samtidigt fick jag en bra vetenskaplig förklaring till detta av min vän Michael. Han sa att sömnparalys i stort sett är samma sak som att gå i sömnen, bara tvärtom. När du går i sömnen fungerar kroppen som om den är vaken men du själv sover, under sömnparalys fungerar hjärnan och medvetandet precis som om den är vaken men kroppen sover. Det är bara en slags felkoppling i hjärnan. Men det går inte att neka till att det är obehagligt att diskutera... och ännu värre uppleva själv.

Jag har upplevt sömnparalys ett par gånger men då har jag inte varit medveten om att det fanns ett namn för det. Redan när jag var liten kunde jag hamna mellan "vaket och sovande tillstånd" och oftast höra skrik, gråt och röster från olika håll. Det varade bara några sekunder och jag vaknade snabbt upp igen. Under de sekunderna var jag paralyserad. Men eftersom jag vaknade så snabbt så tyckte jag bara att det var obehagligt för stunden och ingenting som jag kopplade till varken övernaturligt eller underligt.
Nyligen upplevde jag en längre upplevelse. Jag vaknade bredvid Daniel och jag låg på sidan, men kunde inte röra på mig. Jag kände en obeskrivlig rädsla och skräck direkt när jag vaknade. Jag ville direkt väcka Daniel så jag försökte säga hans namn men det gick inte. Munnen vill inte röra på sig och jag ansträngde mig i säkert en-två minuter innan jag gav upp. Att försöka skicka signaler från hjärnan till kroppen utan att lyckas är verkligen skrämmande - och ansträngande dessutom. Skräcken jag kände var verkligen enorm och jag är glad att jag hade min ögonmask på mig... Det som jag var mest rädd för var tystnaden, så jag försökte röra mig för att sätta på en ljudbok på mobilen. Det gick inte. Efter ytterligare ett par minuters ansträngning lyckades jag få liv i kroppen och jag kunde till slut sätta på ljudboken och somna om igen.

I ett tidigare inlägg har jag skrivit om mina erfarenheter gällande det övernaturliga som ni kan läsa här. I det inlägget nämnde jag skuggmannen som både jag, Lina och en tidigare boende sett i en gammal lägenhet. Det som jag inte skrev då var att den som bodde där tidigare hade sett mannen med en hatt eller cowboyhatt på sig, eftersom jag tänkte att det inte var så viktig info. Men nu när jag ser den här dokumentären... En kille nämner nämligen att han har sett skuggmän både med och utan cowboyhatt och att det är vanligt. Men varför det? Och om det kan förklaras vetenskapligt - varför upplever alla samma sak och hur kunde vi uppleva det på samma ställe men inte någon annanstans? Jag har för mig att jag läst om detta innan också.  "The hat-man"/hattmannen är en skuggfigur som många har påstått sig sett i samband med sömnparalys. Skillnaden mellan hattmannen och andra skuggfigurer är att hattmannens närvaro upplevs som mycket mer skrämmande. Han stannar även en längre tid vid offret och kan ibland röra eller attackera den som upplever sömnparalysen. Många har också sagt att det känns som om hattmannen "livnär sig på rädslan de känner."

Här kan ni se dokumentär om hattmannen; 


Berätta vad ni tycker! Har ni upplevt sömnparalys eller har ni sett hattmannen? 

söndag 31 maj 2015

Medium och andra kontakter med det andliga.

Tänk dig att du börjar drömma om någon som har avlidit, någon som stod dig väldigt nära i livet. Känns och låter rätt naturligt, eller hur? Men när du sedan börjar drömma om andra som avlidit, som du själv inte har någon koppling till. Tänk dig att du får reda på hemligheter genom dessa drömmarna, sånt som du omöjligt kunde veta - du får ett budskap, ett meddelande att skicka vidare. Detta meddelande är ett sådant meddelande som bara den avlidne kunde känna till. Och tänk dig sen - att ingen tror dig.
En kompis berättade nyligen för mig om det jag beskrivit ovan; hon drömmer om avlidna och de vill att hon ska skicka vidare meddelanden och budskap till deras nära och kära som fortfarande lever. Min kompis sa själv "det låter som om jag ljuger" och det klart att det är svårt att tro på något sånt - men jag tror ju samtidigt på att det är möjligt, tänk om? Och jag tänker för mig själv - tänk om JAG skulle uppleva något liknande och så är det ingen som tror på mig? 

Det finns mycket tv-program som tar upp medium, bland annat Det Okända på tv4 (numera på sjuan.) Programmet Insider "avslöjade" Jörgen Gustafsson, ett medverkande medium i Det Okända som fejk och man började ifrågasätta alla medium som var med i programmet. Och om nu Jörgen Gustafsson bara fejkar - hur ska man kunna tro på någon som faktiskt är på riktigt då? 
När jag tittar på Det Okända så kan jag inte låta bli att se ibland hur vissa medium tolkar kroppsspråket och miner som de runt omkring gör, på något sätt känns det som om de vill ha bekräftelse "är jag inne på rätt spår nu?" Samtidigt finns det medium som medverkar som jag tycker verkar helt trovärdiga. Hur vet man skillnaden? 
Vem är på riktigt? Vem är inte? 

torsdag 28 maj 2015

Mina favorit-spökjägarprogram. (torsdag)

Självklart så gillar jag att titta på spökjägarprogram. Det finns så sjuuuukt många spökjägarprogram, speciellt amerikanska, och de flesta är så kassa eller så fake att man skäms. MEN det finns en del bra också, och jag tänkte dela med mig utav dem! Här är mina 5 favorit spökjägar-program:

5. Paranormal state 















4. Psychic Kids 

3. Det okända













2. Destination Truth

Josh Gates är sååå fantastisk! Rolig, smart och tuff. Destination Truth handlar inte bara om spöken utan även om sägner om monster/djur/varelser vilket gör att Destination Truth står ut och de reser runt omkring i hela världen. Tredje säsongen är den som är bäst och den som har mest trovärdiga bevis.
De har till och med varit i Sverige (!) i två avsnitt; de undersökte Storsjöodjuret och ön Blå Jungfrun.






















1. Ghost Adventures

Det här programmet har 10 säsonger och jag är ändå inte nöjd - det måste komma mer! De kan verka lite töntiga då och då - eftersom de provocerar - men det är så otroligt bra. De får trovärdiga bevis och de blir rädda på riktigt - något som gör MIG rädd! Det är bara dessa 3: Aaron, Nick och Zak som spenderar en hel natt inne i något hemsökt hus med sina kameror vilket också gör det så bra; eftersom det inte finns något stort kamerateam. Bästa säsongen? Alla.












onsdag 27 maj 2015

Ockult-onsdag.

Som ni kanske märkt (speciellt om ni följer mig på instagram) så är både jag och min sambo intresserade utav det ockulta (speciellt Daniel.) Vi har mängder utav böcker om det ockulta och även föremål kopplade till det ockulta.

Ockultism är en systematisk användning utav det "fördolda." Det kan handla om att tillexempel söka kontakt med andliga krafter. Det är ett samlingsord för all magisk tro och beteende som tillexempel astrologi, demonologi, spiritism och alkemi. Allting som är dolt, mystiskt och hemligt.
De personer som sysslar med ockultism söker kunskap om den dolda verkligheten skulle man kunna säga. En verklighet som för ockultisten existerar och ockultister ser detta som vetenskap istället för tro eller religion egentligen. Ockultisten menar också att man kan bemästra och utnyttja de dolda krafterna. Visdomen inom ockultismen är esoterisk vilket betyder att kunskapen bara känns till utav en speciell grupp invigda, en utvald grupp.

Astrologi är en uråldrig stjärntydningslära. Man finner samband mellan placeringar på solsystemets himlakroppar och händelser i människors liv. Exempel på detta är tillexempel våra stjärntecken och hur det sägs att man har olika personlighetsdrag baserat på sitt stjärntecken.
Demonologi är kunskapen och läran om demoner, om deras verkningar. Exempel är boken The Lesser Key of Solomon (Ars Goetia)
Spiritism är övertygelsen om att vi kan få kontakt med andar, speciellt de avlidnas andar.
Alkemi är en uråldrig slags vetenskap (numera klassas den som pseudovetenskap) som den moderna kemin växte fram ifrån. Man experimenterade med olika ämnen och metaller för att framställa nya. Tillexempel försökte man under medeltiden framställa ett livselixir eller guld från andra ämnen. Om man blandade ämnena rätt så kunde man få fram vilket annat ämne som helst.

Magi är övertygelsen att människor kan påverka den fysiska världen med övernaturliga krafter. Till magi räknas ritualer i olika former - man kan tillexempel tända ett ljus av en speciell färg och säga en "trollformel" och sedan få hjälp med sina sömnproblem eller liknande.
Magi är någonting som jag är väldigt intresserad utav och faktiskt tror på. Det kan låta väldigt löjligt i vissa öron men i mina låter magi som något helt naturligt. Jag tror på en slags magi i naturen, att man kan nå naturen genom sinnet på ett sätt. Det är också därför som jag tror på helande kristaller och stenar (jag har ett helt fat fullt med helande stenar och kristaller, jag har tidigare bloggat om det) vilket är kopplat till New Age (ett samlingsnamn för "nya" och små religioner ofta med övernaturliga inslag.)  Det finns mycket kraft i naturen och det är därför som jag gillar att promenera i skogen så mycket. Så fort jag kommer in i skogen eller bland natur så känner jag mig plötsligt lugn. Man kan säga att naturen har blivit min Gud och min religion. Jag känner mig hemma och trygg där.

Kopplat till det ockulta är satanismen. Det är en filosofisk men även religiös tro där man tar ställningstagande för satan-figuren istället för Gud. Idag är satanism kopplat till LaVey-satanism och inte "djävulsdyrkan" som man också kan säga.
LaVey-satanismen är en ateistisk tro (man tror varken på Gud eller djävulen) och säger istället att människan är sin egen Gud. Istället beskriver man Satan som en mänsklig instinkt - en djurisk drivkraft. Idén kommer ifrån Friedrich Nietzsche - att en människa måste hitta sin egen mening med livet. LaVey sa en gång att "satanister har en sjukdom som kallas självständighet." LaVey-satanister är aggressiva ateister och gör motstånd mot all (speciellt kristen) religion.
Inom LaVey-satanism så är det självklart med en sexuell frihet, vilket inte finns i exempelvis kristen religion. Så länge man inte skadar någon så ska man få göra som man vill. Tyvärr ogillade LaVey feminismen eftersom den "uppmuntrade kvinnor att hata sin femininitet" och att man med sin femininitet kunde få styrka och välbehag, han menade att man skulle utnyttja den.
LaVey-satanismen säger att man bara ska ge medkänsla och sympati till de som förtjänar det och det ska inte slösas på otacksamma eller svaga individer. LaVey menade att intelligenta och starka människor gav för mycket tid till såkallade "psykiska vampyrer" som är människor som alltid krävde uppmärksamhet eller omsorg och aldrig gav någonting tillbaka. Man måste undvika sådana vampyrer så gott som man kan eftersom de bara är skadliga för LaVey-satanisten.
I gymnasiet gjorde jag ett skolarbete om LaVey-satanism och är troligtvis den religion jag mest dras till, trots att jag faktiskt ibland tror på både Gud och djävulen. Men jag är en sådan som gillar "sympathy for the Devil." Jag och Daniel har haft tim-långa samtal om Lucifer och vem eller vad det är. Jag tror inte alls på kristnas syn om Lucifer, för mig är han missförstådd - han är bara fri. Han är människans sanna förebild eftersom han förespråkade att man inte skulle låta sig underkastas någon, speciellt inte någon som egentligen är lägre än en själv. Jag tror att Lucifer och demoner är svåra och ingenting som människan ska ha något att göra med eftersom de inte bryr sig om människan överhuvudtaget, varken på ett bra sätt eller ett dåligt sätt. De finns men de märks inte. Människor som tillber Lucifer och demoner är lite löjliga i mina ögon, jag vill fnissa åt dem eftersom jag tror att Lucifer inte vill bli tillbedd eftersom det var det står emot allt han står för.

Men egentligen så är naturen min Gud, som jag sa innan. Min tro skiftar rätt mycket. Så fort jag närmar mig skogen så känner jag hur långt bort all annan religion ligger... och hur dum den låter. Min religion finns rakt framför mig, jag kan ta på den och jag kan känna den.

Det finns sååå otroligt mycket man kan ta upp när man pratar om det ockulta... men kan inte ta upp allt. Hoppas att ni gillade detta lååånga inlägg!

tisdag 26 maj 2015

Min mammas erfarenheter. (tisdag)

I det här inlägget tänkte jag dela med mig utav vad min mamma har berättat om sin mormor, min gammelmormor. Det är nog en utav de anledningarna till varför jag tror på det övernaturliga - för att min mamma gör det. 

När mamma var 13-14 år var hon och sina syskon ensamma hemma och hon och min moster sov i dubbelsängen. Min moster hade somnat och mamma låg och försökte somna. Då känner hon sig iakttagen och när hon tittar upp ser hon sin mormor stå vid fotändan av sängen och vinka till henne. Mamma reste sig upp och försökte få tag på henne men då försvann hon. 

Innan min gammelmormor dog så sa hon att "om det finns en andra sida, så ska jag komma tillbaka och visa mig" och det har hon gjort, inte bara för mamma. Mammas morbrors fru har också sett henne. 
Även ett medium har fått kontakt med henne. Mamma och några utav hennes vänner skulle få en reading av ett medium och mediumet berättade att redan tidigare under dagen när hon stod och tittade på ögonskuggor på Kicks kontaktade min gammelmormor henne och bestämt ville få fram att hon ville få kontakt med någon mediumet skulle träffa. Mediumet fick säga åt henne att "du får vänta, jag ska inte träffa dem än" och mamma visste direkt att det var gammelmormor som hade varit så ivrig. Mamma brukade ofta sminka gammelmormor så därför tror hon att det var därför hon kontaktade henne där. 

måndag 25 maj 2015

Elisa Lam (mysteriemåndag)

Här kommer ytterligare ett inlägg om det övernaturliga (fast det här kanske inte är övernaturligt men det är absolut intressant och ett mysterie, så jag skriver om det ändå, det är oförklarligt iallafall)

Elisa Lam var en 21-årig student från Kanada som den 19 februari 2013 hittades död i en vattentank på taket till Cecil Hotel i Los Angeles. Hon hade varit saknad sen början utav februari och hittades när anställda på hotellet klagade över att vattnet smakade illa och såg missfärgat ut.

Det sista spåret man har gällande Elisa Lam är en övervakningskamera som fångade Elisa på film. I filmen går hon in och ut från hissen, pratar med någon som inte syns utanför hissen och gestikulerar, gömmer sig i hissen från någon utanför och gör underliga rörelser med händerna framför hissdörren... och det är det som är det mest obehagliga med hela den här historien.

När hon hittades var hennes kropp naken och hennes kläder och tillhörigheter flöt bredvid henne i vattnet. Dödsorsaken: troligtvis olycka.
För att kunna komma upp på taket till vattentankarna så måste man gå igenom en dörr som är låst och larmad och det är nästan omöjligt att kunna öppna locket till ett vattentank själv - och dessutom kunna stänga den efter sig. OM Elisa nu valde att ta livet av sig genom att dränka sig i vattentanken så måste hon ha kunnat komma förbi den låsta och larmade dörren, kunnat öppna locket och sedan stänga det efter sig. För att kunna få ut Elisas kropp från vattentanken var brandmännen tvungna att såga upp en öppning i vattentanken, få ut allt vatten och sedan ta ut kroppen genom öppningen. De kunde alltså inte få upp locket. Om inte de kunde - hur kunde Elisa?

Hela historien och övervakningsfilmen:


Det finns en legend om att man kan åka till en annan dimension genom en hiss om man trycker på rätt knappar i rätt ordning. Det här kan ju lika gärna vara påhittat men det finns skrämmande likheter med Elisas död och "the elevator ritual." Märker ni dessutom hur hissen inte stänger sina dörrar eller rör på sig medan Elisa står inuti den - eller utanför? 

2: Osynlighet. 
Elisa Lam twittrade innan sin död om att Kanada håller på att utveckla ett material som gör att soldater kan gå i krig osynliga. Osynlighetsteknologin är ett samarbete mellan USA och Syd-Korea. Efter hennes försvinnande sägs det ha dykt upp ett facebook-konto med namnet Lam Elisa med bara en vän - en amerikansk soldat som hade sin position i Syd-Korea... 

3: Dödlig spridning av TBC i området strax efter Elisas död.
Och vad heter testet som avgör om man har TBC eller inte? LAM-ELISA.

4: Hon hade bipolär sjukdom. 
Det finns rätt mycket uppgifter om att Elisa hade bipolär sjukdom och under en psykos tog livet utav sig - vilket också förklarar hennes underliga beteende i hissen. 

Läs mer här om teorier och sammanträffanden, bland annat en teori om satanism/det ockulta och Aleister Crowley: https://inthelandoftheblindoneeyeisking.wordpress.com/2013/02/27/elisa-lam-murder-and-the-signs-that-were-given/

Vad hände med Elisa? Varför dog hon? 
Detta är absolut det otäckaste mysteriet jag har läst om... är helt skakig nu haha. 
Får se om jag kan sova sen :S 

söndag 24 maj 2015

Mina erfarenheter med det övernaturliga (spöksöndag)

Det här är första inlägget gällande spöken och det övernaturliga, jag funderar faktiskt på att ha en egen sån tagg här i bloggen, eftersom det intresserar mig så mycket.

Det är söndag. Och jag vill inte städa (fast jag har städat sovrummet iallafall) så jag kollar på Ghost Adventures istället.

Om det är något som jag är riktigt intresserad utav så är det spöken och det övernaturliga. Jag har varit det sen så länge jag kan minnas. Det har i perioder nästan skrämt livet ur mig, jag har legat vaken på kvällarna och varken vågat blunda eller ha ögonen öppna för att jag varit så skrämd efter någon film eller berättelse som handlat om just spöken. Men trots det så har jag ändå fortsatt att titta, fortsatt att läsa, fortsatt att forska. Det är ett intresse jag förmodligen aldrig kommer att tröttna på.
Har jag upplevt något övernaturligt? Svar: ja. Vill ni att jag ska berätta? Svar: även om ni säger nej så tänker jag göra det ändå. (Jag respekterar absolut att det finns människor som inte tror på spöken, jag kan förstå det och jag tvingar inte er att tro mig egentligen - men samtidigt kan ingen säga till mig att det jag upplevde inte hände eftersom JAG vet att det hände... eller ja... men okej here it goes)

Först vill jag berätta om något som jag inte är helt säker på var något övernaturligt, även om det är jäkligt underligt. I högstadiet bodde min bästa vän Helena i en lägenhet i centrala Halmstad och vi brukade ibland gå dit på lunchrasterna. I den lägenheten såg jag en gång en siluett av en svart katt stryka sig mot ett par köksskåp, lite sådär i ögonvrån ni vet, och berättade det för Helena. Hon blev livrädd och berättade att även andra som hälsat på sett en siluett av en katt i köket - men inte de som bodde där.

Men...
Jag tror att det absolut första jag verkligen upplevde på riktigt var i Linas gamla lägenhet. Jag spenderade rätt mycket tid där när jag var 16-17 år och myyycket negativt hände i den lägenheten och det kanske var just det som triggade igång de "energier" som fanns där. I efterhand har vi diskuterat kring detta och vi undrar om inte vår egen negativ energi har öppnat en slags portal (OM man nu tror på sånt här, ni behöver inte, men jag gör) och därför har aktiviteten exploderat sen Lina flyttade in. Jag minns att Lina berättade för mig att när hon hade bott där i några månader hört steg ovanför på vinden på natten och att hon en gång till och med gått upp med en hammare för att hon var övertygad om att det var någon som hade fest eller liknande uppe på vinden - men såg ingen där. Det var självklart oerhört spännande men jag vet inte om jag riktigt trodde på henne i början om jag ska vara ärlig, jag försöker alltid att vara skeptisk trots att jag är så troende gällande sånt här.
Efter en lång tid av festande och allmänt idioti i lägenheten låg jag och Lina i bäddsoffan och skulle sova. Vill påpeka att vi varken hade alkohol i oss eller... något annat den kvällen. Lina hade somnat och jag låg och tittade runt i lägenheten och ut i hallen som man såg precis från sidan av bäddsoffan där jag sov. Rakt framför mig var alltså dörröppningen in till hallen. När jag tittar ut i hallen ser jag att någon står där. Först tror jag att det är skuggor från någonting men ju längre jag tittar desto mer säker på blir jag att det är någon som står där. Det är en lång, mörk skuggfigur med breda axlar och det liknar mer en man än en kvinna. Skuggfiguren lutar sig mot ena väggen på något sätt och kommer närmare och jag är - faktiskt helt oväntat - fullkomligt lugn. Jag är trött och tänker "jag inbillar mig" och vänder mig istället om och efter någon minut somnar jag. Jag tänker inte mycket mer på det sen... Förrän några månader senare när jag, Lina och några andra kompisar pratar om spöken och om hennes lägenhet. Jag säger lite skämtsamt "ja jag trodde ju att jag såg en man i din hall en gång haha" och Lina blir alldeles blek. "Har du också sett honom?" frågar hon. Det visade sig sen att även tidigare boendes i lägenheten har sett mannen i hallen. Mannen i hallen, fotstegen på vinden, den negativa och tunga energin i lägenheten - allt eskalerade. Lina spikade upp en filt framför dörröppningen till hallen och la salt vid tröskeln - och samma natt såg hon mannen igen men den här gången bara en bit ifrån henne i köksdelen av lägenheten. Lina flyttade till slut därifrån och sen dess har vi aldrig vågat gå dit igen, vi vågar knappt prata om det.

Och sen vill jag berätta lite om vår gamla lägenhet i centrala Halmstad som vi först bodde i tillsammans med mamma och Mange och sedan bodde vi tre barn där själva. Jag kommer ihåg att i början så stod mina garderobsdörrar ALLTID öppnade (inte mycket) varje gång jag kom hem ifrån skolan. Det störde mig rätt mycket och jag sa en gång till Mimmi och Simon (som brukade hämta mig innan skolan) att "kolla nu så ser ni att jag stänger dörrarna" och de skulle följa med mig hem sen. MEN såklaaart när vi kom hem så var dom stängda, bara för jag skulle visa... men jaja. Det var inget jag direkt tänkte på.
Jag har aldrig någonsin känt mig otrygg i den lägenheten, vill jag påpeka. Efter ett par år började de bygga om i huset, de byggde nya lägenheter under och bredvid oss. De höll på läänge och var ett jävla oväsen och precis då flyttade mamma ut så jag och Oskar bodde kvar ensamma (tror inte Emma bodde där då, om jag inte minns fel?). Det började med att Oskar frågade mig "har du dragit ur sladden till mitt xbox? (eller var det playstation? haha)" och han frågade det ofta - lika sur varje gång för han drar ju aldrig ur sladdarna själv. En liten mystisk grej som enskilt inte hade varit någonting direkt.
Sen berättade Oskar att en utav hans vänner hade sett en dörr öppnas utav sig själv, och man vet ju inte säkert men ändå... MEN det som verkligen var underligt var att min kompis Mimmi, som inte visste om det om Oskars kompis, berättade att när jag var ute och gungade en morgon när hon sov hos mig hade sett min dörr öppnas utav sig själv och hon hade blivit livrädd.
Och alltså... det känns typ som om när dom började bygga om och ha sig så blev någon eller någonting "stört" och jag vet inte, det var bara en känsla både jag och Oskar hade. Det kanske bara var vi som inbillade oss, jag är inte helt säker på att detta liksom var på riktigt eller inte men det finns ju alltid en möjlighet.

Har mina läsare upplevt något övernaturligt? Jag vill gärna veta! :D


Följ min blogg med Bloglovin